birdas prowadzi tutaj blog rowerowy

Połamałem ramę ... na asfalcie.

  • DST 13.00km
  • Czas 00:35
  • VAVG 22.29km/h
  • VMAX 44.24km/h
  • Temperatura 15.0°C
  • HRmax 168( 84%)
  • HRavg 139( 70%)
  • Kalorie 550kcal
  • Podjazdy 140m
  • Sprzęt Stary
  • Aktywność Jazda na rowerze
Poniedziałek, 23 września 2013 | dodano: 23.09.2013

W deszczu wybrałem się na rower. Z uwagi na pogodę postanowiłem pośmigać pętelki po Piechowicach. Na drugiej z nich połamałem ramę i ... trening skończyłem. Jutro lub pojutrze nastąpi próba jej pospawania, abym jednak na tym rowerze wystartował w Świeradowie. Znów po części szczęście, że nie stało się to w sobotę bo by było po generalce.
Zakup nowej ramy jest mało realny - potrzebuję coś w rozmiarze 23-24'', pod V-brake, aluminium, a czegoś takiego nie ma. Szukam na allegro od miesięcy i jest jedna rama co by się chyba nadała, ale cenowo ... hmmmm ... może tę pospawam, a w zimie kupię kolejny rower ? :)

Ogólna mapka + profil:


Kategoria Treningi


komentarze
birdas
| 11:36 wtorek, 24 września 2013 | linkuj Kilka rzeczy się wyjaśniło:
1) rama nie nadaje się do pospawania, więc muszę kupić nową (tę RDR - geometrię ma niemal identyczną jak ta moja pęknięta). Do tego wymienię stery i mostek.
2) Świeradów jadę na fullu - czyli jutro chomik, a w czwartek ponowne podmianki opon, opaski itp.
3) Roweru w zimie nie kupię tylko teraz na nowej ramie odbuduję stary rower (w zasadzie rama była ostatnią starą rzeczą). Utknę co prawda na V-brake''ach z kasetą 8-mio rzędową ale trudno.
birdas
| 06:00 wtorek, 24 września 2013 | linkuj Ha ... aluminiowy full 29'''' chyba poza zasięgiem cenowym dla mnie. Pozostanie wariant HT, ale to jeszcze czas pokaże. Na razie wykonam próbę naprawy starej ramy i zobaczymy co będzie dalej.
birdas
| 04:42 wtorek, 24 września 2013 | linkuj Kolega mi napisał, że dla wysokich kolarzy w dzisiejszych czasach to tylko i wyłącznie 29''''. Czyli prawdopodobnie będę szukał do zakupu aluminiowego fulla 29''''. :)
Tomku dalsze wyciąganie sztycy będzie pogorszało komfort jazdy. Popatrz jak to teraz śmiesznie wygląda w kwestii mojego fulla. Kierownica jest nienaturalnie nisko ... wręcz za nisko. Już teraz wyprostowanie się w trakcie jazdy jest tylko możliwe jak zdejmę jedną rękę z kierownicy, a drugą czubkami palców będę jej dotykał. Odnośnie zawiasów to jestem świadom, że może się tuleja na amortyzatorze wybić (tak jak to miał Bartek i kilku innych moich znajomych) jednak jeszcze nigdy nikomu nic się nie stało z zawiasem - przynajmniej nie od strony jego mocowania w ramie. W tym fullu co mam mocowanie tulei na której pracuje wahacz to są ścianki po 1 mm z każdej strony i to ten carbon wiecznie się kruszy, a ja go z uporem maniaka za pomocą żywic utwardzalnych ciągle odbudowuję i poszerzam. Aluminium nie jest tak kruche. Zapewne nie o takich ubytkach i problemach myślałeś pisząc o problemach z zawiasami.
Link do ramy co podałeś to wariant pod hamulce tarczowe - odpada.
Tomq74
| 21:40 poniedziałek, 23 września 2013 | linkuj Tu masz XL -ke
http://www.centrumrowerowe.pl/rowery-i-ramy/ramy-rowerowe/mtb-hardtail/xc-enduro/p,rama-peak-czarno-bialo-czerwona-accent,118434.html
Tomq74
| 21:28 poniedziałek, 23 września 2013 | linkuj Wymień sztyce na 50 cm i wyprostujesz nogę. Może właśnie ze złej pozycji te wszystkie kontuzje wynikają. Jakiego byś fula nie wybrał to problem z zawiasami będzie się pojawiał.
k4r3l
| 20:53 poniedziałek, 23 września 2013 | linkuj No to bierzesz pod uwagę praktycznie te same opcje co ja, z tym, że ja wykluczyłem już HT 26. Niech będzie coś nowego, więc albo wersja eko: full 26 (kwestia wymiany ramy i kilku szpejow:), mniej eko: składany 29 HT na budżetowej ramie i generalnie bez szaleństw bądź też kompletnie nie eko, czyli też 29'''', ale full:) Ciężki wybór :)
birdas
| 20:46 poniedziałek, 23 września 2013 | linkuj Zakładając spawanie starej ramy jestem blisko wariantu dokupienia kolejnego rowerka w sezonie zimowym (posezonowe wyprzedaże itp.). Rozważam kilka opcji: sztywniak na 26'''', full na 26'''' lub full na 29'''' z możliwie jak największymi ramami. Albo warianty 22'''' albo opcja XL. Na 100% aluminium bo carbona już jednego mam i zawiasy się wytłukują pod wpływem ciężaru.
k4r3l
| 20:16 poniedziałek, 23 września 2013 | linkuj Fakt, z dużymi ramami jest problem. Mnie najbardziej boli geometria, która praktycznie zawsze cierpi w przypadku większych rozmiarów... Stąd moje rozmyślania nad dwudziestką dziewiątką - może to jest jakieś wyjście?
birdas
| 19:22 poniedziałek, 23 września 2013 | linkuj Mam 196 cm wzrostu i w nowym rowerze ramę 20,5''''. Rzadko na nim jeżdżę bo mi wielkość ramy nie pasuje. Sztyca wyciągnięta na maksa, mostek podniesiony najwyżej jak się da, a i tak nogi na czymś takim nie prostuję. W starym rowerze mam ramę 24'''' - kiedyś takie produkowali. Kiedyś tzn. kupiłem ten rower w 2004 r. Dzisiaj jest problem z dużymi ramami - pewnie na zamówienie by dało radę, ale ile by to kosztowało ? Bez sensu.
Pękła mi ta rurka łącząca środek roweru (suport) z tyłem. Ta o którą obija się łańcuch podczas jazdy :)
Jedyna rama którą znalazłem kosztuje 900 zł na allegro (http://allegro.pl/rdr-team-pro-easton-23-cale-v-breki-nowa-i3527143013.html) ... może lepiej dołożyć 2000 zł i kupić nowy rower ... .
Ten i tak zreanimuję nawet jeśli będzie miał pełnić rolę jedynie asfalciaka w brzydkie dni. Oczywiście spawać nie będę sam tylko uczyni to zawodowy spawacz ... .
Tomq74
| 19:06 poniedziałek, 23 września 2013 | linkuj Są takie duże ramy? Ja na 19 śmigam i jest lux a mam 182cm . Jak ułamałeś na tylnym trójkącie to daj sobie spokój i nie ryzykuj wypadku....Widziałem takie reanimacje i nie polecam. Jak górne rury to spawaj....
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ciepr
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]