Grudzień, 2013

[interwały]Bez dramatu.

Wtorek, 31 grudnia 2013 | dodano: 31.12.2013

Dzisiaj znów pojechałem ten średnio lubiany (przeze mnie) typ treningu - interwały.
Trening identyczny jak ten sprzed 2 tygodni i w zasadzie identyczny wynik (ale dzisiaj już się nie zajechałem w "trupa"). Zmęczyłem się, ale normalnie funkcjonuję i pijąc 3-ciego drinka już jestem w pełni zregenerowany.
To lepsze niż białko po treningu, chociaż nie wiadomo jakby to wyszło w perspektywie dłuższego czasu.
Wspominając o "suplementach diety" (tzn. o wódce) to znów dzisiaj przyjechała do mnie "paczuszka" z izotonikami, żelami, batonami, BCAA, L-karnityną itp. itd w ilościach zapewniających "przetrwanie" do kolejnego sylwestra.
Te inne suplementy diety (whisky) też mam zabezpieczone w ilościach zapewniających przetrwanie do końca przyszłego sezonu, nawet w sytuacji samych zwycięstw nad Bartkiem Przyjąłem wstępnie taki algorytm: ilość startów = ilość zwycięstw = ilość imprez x 2 (na wszelki wypadek) = liczba zabezpieczonych trunków. Trochę mi się wizja zmieniła bo wczoraj w Lidlu pojawił się Carlsberg (w promocji) i przytargałem do piwnicy dwie skrzynki ... ale to się pewnie nie zepsuje.
Jeśli chodzi o dzisiejszy trening to zamieszczam porównanie dzisiejszej jazdy z tą sprzed 2 tygodni:

Jakiś czas temu obiecałem też wykresik spadku wagi z ostatnich 2 miesięcy odchudzania (od 1 listopada). Na dzień dzisiejszy wygląda on tak (z listopada nie mam częstych pomiarów bo kartka z kalendarza została wyrzucona, a wówczas nie korzystałem z tego programu z którego załączam zrzut):

Czyli ogólnie jest ok. Za 6 tygodni (jak starczy mi cierpliwości, szczęścia i nie odnotuję w między czasie skutków ubocznych) to powinienen uzyskać wagę "marzenie".  Tak jak pisałem wcześniej - 94 kg to max. jaki przewiduję, a wszystko co wyjdzie poniżej będzie dodatkowym plusem.
Jeśli chodzi o podsumowanie 2013 r. to nie będę tu wypisywał wszystkich rekordów życiowych bo o nich pisałem w relacjach z poszczególnych maratonów. Porównam jedynie 3 "parametry":

• ilość km w roku - dotychczasowy rekord z 2011 r. - 4098 km, w tym roku: 7468 km
  • suma przewyższeń - dotychczasowy rekord z 2011 r. - 48000 m, w tym roku: 91000 m
  • ilość treningów - dotychczasowy rekord z 2012 r - 97, w tym roku: 151
Jeśli chodzi o sam grudzień 2013 r. to jest wyjątkowy w każdym względzie. To najciężej przepracowany miesiąc w moim życiu !!
Suma sumarum nie ma wątpliwości, że to najlepszy mój rok jeśli chodzi o rower - nawet pomimo, że w tym roku wiele km zostało zrobionych przy użyciu trenażera (czego nie było w poprzednich latach). "Jakość" 1 km zrobionego na "chomiku" i 1 km zrobionego w realu nie będę przyrównywał, ale osobiście te na chomiku "bardziej bolą" mimo, że robi się je szybciej (w krótszym czasie - czyli z większą średnią prędkością).
W ostatnich 10-ciu dniach zrobiłem 5 treningów w realu (od 53 km do 102 km) i każdy z nich był lżejszy niż jakikolwiek z tych pozostałych zrobionych na balkonie.
Przyszły rok będzie z pewnością jeszcze lepszy. Nie wiem czy w każdym aspekcie, ale z pewnością ustanowię kilka kolejnych rekordów ... mimo, że będę o rok starszy (jak wszyscy).

Wszystkim przyjaciołom i rywalom (na trasach maratonów) życzę samych sukcesów i super wyników w zbliżającym się 2014 roku !!

aquapark # 3

• Aktywność Pływanie
Poniedziałek, 30 grudnia 2013 | dodano: 30.12.2013

Basen, sauny, jacuzzi, masaż wodny.

Kategoria inne

[wytrzymałość]Zadowolonym z siebie być ...

Niedziela, 29 grudnia 2013 | dodano: 29.12.2013

Dla bardziej wrażliwych ekspertów treningowych: nie czytać tego co w nawiasie !!

Dzisiaj stanąłem na wadze i ujrzałem nowy rekord wagowy (prawda).

Aby pociągnąć tę wspaniałą passę również dzisiaj zaplanowałem trening - niestety na balkonie (prawda). No nic - była przynajmniej okazja powrócić do planu treningowego (prawda).

Nie mogłem się doczekać aż zasiądę na balkoniku (prawda). Od pierwszych minut wiedziałem, że pójdzie jak z płatka (pół prawda). Po 20 minutach żałowałem, że bardziej nie wydłużyłem planu treningowego na dzisiaj (nieprawda). Jechało mi się wspaniale (nieprawda). Nawet nie wpadło mi do głowy aby przerwać trening przed czasem (nieprawda).

Z tego co dzisiaj ujechałem jestem bardzo zadowolony (prawda). To był bardzo dobry i mocny trening i w kolejnych dniach znów zaprocentuje wagowo (prawda).

Dzisiaj pojechałem:
Obciążenie 3
Etap 1: 30 minut, kadencja 98 rpm, tętno średnie: 127 bpm (strefa 1), prędkość śr. 28,31 km/h
Etap 2: 30 minut, kadencja 93 rpm, tętno średnie: 150 bpm (strefa 2), prędkość śr. 34,28 km/h
Etap 3: 15 minut, kadencja 93 rpm, tętno średnie: 162 bpm (strefa 3), prędkość śr. 35,92 km/h

Kategoria Trenażer, Treningi

Trochę z wiatrem, trochę pod wiatr.

Sobota, 28 grudnia 2013 | dodano: 28.12.2013

Znów po dworze korzystając z przerwy świątecznej i ładnej pogody. Trening bez większych narzutów w aspekcie tętna jazdy jak i przewyższenia. Tak aby popedałować, aktywnie spędzić dzień (odciągnąć się od stołu) i wykonać jakiś kolejny kroczek w celu korekty wagi. Już prawie udało mi się wyjść na prostą.

Link do dokładniejszych statystyk treningu w serwisie: Navime.pl i ogólna mapka + profil:

[wytrzymałość]Chomik ponadprogramowo.

Piątek, 27 grudnia 2013 | dodano: 27.12.2013

Jak dzisiaj rano stanąłem na wadze to aż mi się gorąco zrobiło. Miał być odpoczynek, ale jednak poszedłem na balkonik żeby odpokutować świąteczne obżarstwo. Wyszło wyjątkowo ciekawie:

Obciążenie 3, czas: 60 minut , średnia kadencja 107 rpm.

Kategoria Treningi, Trenażer

Stówka na MTB w zimie

Czwartek, 26 grudnia 2013 | dodano: 26.12.2013

Dzisiaj trening z Bartkiem. Od razu wielkie podziękowania. Umówiliśmy się na 8:30 na Rozdrożu Izerskim. Musiałem więc wyjechać godzinkę wcześniej. W lesie było jeszcze dość klimatycznie :

Jak dojechałem na miejsce spotkania było już widno. Bartek przyjechał autem (a specjalnie podałem taką lokalizację startową aby miał te niecałe 10 km dojazdu rowerem).

No nic ... gdyby przyjechał rowerem to jeszcze szybciej musiałby wracać, więc nie ma dramatu. Wspólnie pojechaliśmy pokręcić po okolicznych lasach i asfaltach. Czas mijał bardzo szybko, a km leciały. O 11:30 musieliśmy znów powrócić na Rozdroże aby Bartek zdążył do 12:00 wrócić do domu i zaliczyć jeszcze wycieczkę w góry (trochę współczuję).

Bartek po treningu:

Ja postanowiłem docisnąć do 100 km, a też lekko nie miałem bo już o tej godzinie było dość wietrznie. Zresztą zrobiona trasa też nie należała do płaskich. Suma sumarum można teraz bez wyrzutu sumienia się napić.

Kategoria powyżej 100 km, Treningi

Wietrznie, ale też słonecznie.

Wtorek, 24 grudnia 2013 | dodano: 24.12.2013

Dzisiaj były fantastyczne warunki do jazdy. Może trochę wiatr przeszkadzał, ale i tak jak na 24 grudnia to pogoda cudowna.

Współczuję tym co nie mogli dzisiaj pojeździć, albo będą jeździli na chomikach.

W związku z tym, że muszę pomóc w przygotowaniu Wigilii to kończę i na sam koniec życzę wszystkim:

Pogodnych, Radosnych i Spokojnych Świąt Bożego Narodzenia, a pod choinką wymarzonych rowerowych prezentów.

P.S.

Aktualizacja: 23:30 - dostałem pod choinkę (od żony) taki kask :

Znów po dworze.

Niedziela, 22 grudnia 2013 | dodano: 22.12.2013

Coś mnie podkusiło aby pojechać w rejony śniegowe. Zamiast jeździć po suchym i ciepłym (10 stopni) to udałem się na Rozdroże Izerskie i prawie zamarzłem.

Przed samym rozdrożem wyglądało to tak:

I na samym Rozdrożu:

I to co pojawiło się jako nowość to jakieś plakaciki propagandowe :

Szkoda, że przy tej tablicy nie ma portu USB do pobrania opisanych powyżej śladów.

No ale nic, wszedłem sobie na stronę tej Rowerowej Krainy i są trasy, zdjęcia, mapki, profile, ale śladu GPS brak. Wielka szkoda bo bym sobie pojeździł po tych wszystkich zaproponowanych trasach ... .

Na koniec jeszcze dramacik.

Nie wiem jakim cudem ale garmin nie zarejestrował mi dzisiejszej trasy. Jest wszystko - dane tętna i parametry jazdy, na bieżąco miałem profil, a po zgraniu na kompa śladu nie ma.

Poszukałem w internecie i chyba przytrafiło mi się to:

[...] Ja sobie pozwolę to podkreślić, bo zdarzało mi się kilka razy, że Edge wariuje, gdy wcisnąć mu start zanim znajdzie satelity. A potem trzeba się babrać żeby ślad odzyskać...

To samo miałem dzisiaj. Satelity na zielono, ale jeszcze nie skończyły się ładować więc wystartowałem. Robiłem tak w przeszłości, ale tym razem po raz pierwszy śladu nie zapisał. Trzeba będzie w przyszłości na to zwracać uwagę.

Poświęciłem się i narysowałem ręcznie w bikemap.

Odpoczynek od chomika.

Sobota, 21 grudnia 2013 | dodano: 21.12.2013

W miarę możliwości w okresie Świąt będę praktykował tego typu jazdy.

Zdecydowanie mniej męczy (przynajmniej psychicznie) niż chomik. Trasa, którą pojechałem wydaje mi się w sam raz jak na porę roku jaką mamy (od dzisiaj kalendarzowa zima). Tempo jazdy też było ok. Mogło być trochę szybciej, ale asfalt był zmrożony i musiałem bardziej ostrożnie zjeżdżać i przed każdym ostrzejszym zakrętem hamować.

P.S.

Nie wiem co się stało z bikemap, ale przy każdym tracku GPS wyświetla mi błąd jego ładowania. Nawet te co mam z poprzednich miesięcy.

Odnośnie edytora BS to też lepiej nie będę się wypowiadał.

Aktualizacja (22.12.2013 - 21:10): naprawiłem bikemap.net (problem był z ciasteczkami w przeglądarce):

Kategoria Treningi

[wytrzymałość]Bez historii ... .

Czwartek, 19 grudnia 2013 | dodano: 19.12.2013

Skróciłem jazdę (decyzja podjęta przed treningiem) o 10 minut niż planowałem bo już nie miałem czasu. Z tego co pojechałem jestem zadowolony. Znów wygrałem walkę z samym sobą żeby dopedałować to do końca. Nadal jako priorytet patrzę na aspekt wagowy. Na koniec miesiąca pokażę wykresik korekty wagi.

Dzisiaj:
Obciążenie 3
Etap 1: 30 minut, kadencja 96 rpm, tętno średnie: 134 bpm (strefa 1), prędkość śr. 33,92 km/h
Etap 2: 30 minut, kadencja 91 rpm, tętno średnie: 151 bpm (strefa 2), prędkość śr. 37,73 km/h