Czerwiec, 2014

Termy # 12

Poniedziałek, 9 czerwca 2014 | dodano: 09.06.2014

Pływanie (50 basenów), sauny, jacuzzi.
Dzisiaj trochę "na siłę" bo mnie wyjazd do Wrocławia i z powrotem (w środku dnia, w tym upale) sponiewierał.
Przy okazji dowiedziałem się, że w tym roku też sprawdzam prace w terminie 6-11 lipca - czyli pokryje mi się to z ostatnim etapem BA. Prawdopodobnie z mety tego etapu od razy wyjadę do Wrocławia, lub jeśli nie ukończę któregoś z wcześniejszych etapów to w tym czwartym nie wystartuję.

Termy # 11

Niedziela, 8 czerwca 2014 | dodano: 08.06.2014

Termy z Olą bo chcieliśmy obczaić te nowe zjeżdżalnie na zewnątrz. I w zasadzie nic poza tym. Ani nie pływałem, ani nie byłem w saunach, ani w jakuzzi. Siedziałem po szyję w wodzie ... .

Kategoria inne

Single pod Smrkiem - mój debiut :)

• Sprzęt Nowy
Sobota, 7 czerwca 2014 | dodano: 07.06.2014

Dzisiaj po raz pierwszy dzięki towarzystwu Adama miałem okazję odwiedzić sławne single pod Smrkiem. W zasadzie byłem w tych okolicach (Polska strona) wielokrotnie, ale nie widziałem, że są one obok.
Umówiliśmy się z Adamem o 9:30 na Rozdrożu Izerskim. Ja pojechałem rowerem i jednak od samego początku nie czułem się na siłach na jakiś kosmiczny trening.  Ale nic - umówiłem się, więc zmierzałem na miejsce spotkania. Po 5 minutach padła mp3 (z niewiadomego powodu) więc cały trening bez muzyki.  Dojazd na Rozdroże uzmysłowił mi też zmęczenie po wczorajszym - tętno było byle jakie. Na Rozdrożu miałem 400 m przewyższenia na dystansie 17 km i średnie tętno w pierwszej strefie. Beznadzieja.
Pojechaliśmy. Adam prowadził na najlepsze single, którymi systematycznie jeździ. Było super do czasu aż nie wyrobiłem zakrętu i przydzwoniłem w drzewo. Nawet nie wiem jak to się stało, że z rowerem i ze mną wszystko ok.
Wcześniej oczywiście poginaliśmy aż miło. Też mocno to mnie sponiewierało bo jechaliśmy chyba na maksa zarówno na podjazdach czy zjazdach. Ciągle te hopki na których dokręcaliśmy na maksa.  Po spotkaniu z drzewem trochę mi entuzjazm opadł, ale znów na kolejnych km nabierałem pewności siebie i wkrótce po raz drugi wyfrunąłem ze ścieżki (przez bandę).  Wtedy już byłem myślami w temacie "powrotu do domu".
Powrót do domu bardziej asfaltami bo musiałem wrócić między 14:00 a 15:00. Miałem też troszkę dość tych singli z uwagi na te dwa "dzwony", zmęczenie i myśl, że nawet jak już dotrzemy do Świeradowa to jeszcze czeka nas podjazd na Rozdroże, a później ja jeszcze do Jeleniej.
W Świeradowie duszkiem wypiłem Żubra, napój Oshee (pierwszy raz to kupiłem, a Bartek zawsze to pije więc może warto spróbować) do kieszonki i jazda dalej. Po tym Żubrzyku trochę sił odzyskałem (a może to po Oshee ?) i wyraźnie dominowałem nad Adamem jak jechaliśmy w kierunku Rozdroża.  Trochę mnie to podniosło na duchu, bo przecież na Memoriale prawie do ostatnich metrów walczyliśmy (ze sobą) o końcowy sukces.
Na Rozdrożu się pożegnaliśmy i pojechałem w kierunku domu. Żal mi było brakujących ok. 10 km do setki więc trochę wydłużyłem "dojazdówkę" do domu i cel jakby nie patrzeć osiągnąłem. Ale na progu wejścia do domu padłem.  Teraz piję whisky, za 10 minut wychodzę na imprezę i już się czuję na siłach aby w razie co jeszcze dzisiaj powtórzyć ten przejazd. Hehehe.
Na koniec Adam i ja w jakimś tam miejscu w Czechach:

Było super ... jutro nie wsiadam na rower.
Aha, rower się sprawdził - nic nie nawaliło, wszystko jest ok, muszę jedynie zlokalizować przyczynę "chrupania" podczas kręcenia z dużym naciskiem na pedały. Prawdopodobnie kwestia naoliwienia czegoś.
Miewałem w przeszłości takie objawy, ale nie pamiętam co pomagało aby je wyeliminować ... .
Denerwuje mnie też (chyba się odzwyczaiłem) to terkotanie (piast ?) podczas jazdy bez pedałowania. Ale się ponownie przyzwyczaję.

Link do dokładniejszych statystyk treningu w serwisie: Navime.pl + mapka:

Kategoria powyżej 100 km, Treningi

Interwałowo = zero po płaskim.

Piątek, 6 czerwca 2014 | dodano: 06.06.2014

Dzisiaj były dwa stany: pod górę albo z góry.  Miałem ok. 2 godzin czasu i postanowiłem pojeździć po Górzynieckim lesie. Początkowo miałem problem aby się zmotywować, ale jak złapałem zadyszkę (czytaj: organizm zaakceptował planowany wysiłek) to już dalej jakoś poszło. Do Górzyńca jest pod górę więc zadyszka przyszła gładko i szybko.  Na pierwszym zjeździe (na krzyżówce dróg jak wyleciało mi picie z koszyka i musiałem się po nie cofnąć) to postanowiłem zmienić trasę. Zmiana trasy przyniosła następujące wrażenia: strumyki płynącej wody (a więc się trochę ubłociłem) i dużo kamieni, które wypłukało po ostatnich powodziach. Opony jakie miałem to Race Kingi i troszkę się obawiałem kapcia.
U góry jeszcze dobrze to wyglądało:

a później już mi się nie chciało zatrzymywać i wyciągać telefonu więc ... to koniec zdjęć.
Ale nic, zjechałem, wyszło nawet dość technicznie z uwagi na wyżłobione przez potoki dziury w poprzek drogi. Następnie zacząłem jechać pod górę. Pod koniec kolejnego podjazdu zapragnąłem się napić i co ? - picia nie ma.
Kurka - wypadło gdzieś na tym pierwszy zjeździe. No nic - postanowiłem dokończyć podjazd stromym odcinkiem, który łączy Rezerwat Krokusów z drogą o poziom wyższą. Zawsze ten fragment występował na maratonie Piechowickim i zawsze go butowalem na tym etapie maratonu.  Dzisiaj podjechałem bo jakby nie patrzeć był to początek mojego treningu i cały czas jest w mojej głowie to co Bartek (fantastycznie zresztą) napisał u siebie (poprawiłem jedynie literówki, błędy stylistyczne, gramatyczne i orty - takie zboczenie zawodowe):
---
[...] zaczyna się singlowy podjazd po korzeniach , kamieniach itp. Ja od razu się wqurwiam bo ludzie jadący (to za duże słowo) na maszynach Bóg wie za ile, nawet nie próbują walczyć z trasą. Schodzą jak barany jeden za drugim. Nie wytrzymuje zaczynam pytać czemu tak bez walki - spuszczają łby. Rozumiem, że można czegoś nie wjechać, sam nie jestem jakimś super technikiem ale ja mam zasadę że cisnę dopóty, dopóki nie stanę, uśliznę itp. a tam marsz żałobny. Porażka, zachowują się jakby ktoś im wmówił że będzie trudno, a oni się z tym pogodzili bez walki - jak dla mnie przykre. Odcinkami butuję z nimi ale dalej wyprzedzam, bo ciągną się jak smród ... no nic takie refleksje mnie naszły ;)
Moje przejazdy maratonowe idealnie pasują do powyższego opisu, ale moje butowanie nie blokuje innych i nie jest ograniczeniem prędkości jazdy innych. Prowadzę rower (z moją wagą i wzrostem widzę tu zysk "energetyczny") ale jeśli nie ma to znaczenia dla przemieszczania się innych jadących to co za różnica czy ja jadę czy prowadzę rower (w tym samym tempie co wszyscy) ?
Nie biorę sobie tego do serca bo przekaz Barta to na pewno nie był fakt zwrócenia uwagi na to, że ktoś prowadzi rower, tylko, że tym swoim prowadzeniem blokuje kogoś kto chciałby jechać (szybciej). Sprawa jasna i pomimo, że taktycznie ze swojej strony widzę to inaczej, to rozumiem i dostrzegam irytację kolegi.
Ja dokładnie tak samo to widzę na zjazdach, tylko, że niestety o ile na podjazdach jak ktoś poprosi żebym go przepuścił to zawsze odskakuję na pobocze, o tyle na zjazdach rzadko kiedy można się tego doprosić ze strony innych, a już przez grupę jadących osób to w zasadzie nigdy.
No nic ... taka dygresja.
No więc z jednym uśliźnięciem i podpórką wyjechałem cały podjazd pomimo strumieni wody i błota w początkowej fazie. Następnie zjazd ... i tu ile razy bym go nie jechał to zawsze marzę o jednym: "kiedy koniec" ? Jest to odcinek strasznie kamienisty (ma dokładnie 3 km) i na rowerze HT całkowicie "zabija" ręce. U dołu z trudnością od bólu można wyprostować palce bo cały zjazd to na maksa zaciśnięte dłonie na kierownicy i wszystkie mięśnie cały czas napięte.  Zawsze się zastanawiam czy lepiej jechać szybko i mieć ten odcinek szybko "z głowy" czy jednak jechać wolniej i mieć jeszcze jakieś czucie w rękach (na jego końcu). Z uwagi na powyższe to na treningach nie jeżdżę tędy.  Szkoda, że już nie mam full'a bo właśnie na tym odcinku można by pokazać jaki mógłby być zysk czasowy jadąc go na tych dwóch rowerach (full i HT). Ale nic ... nie ma co gdybać z uwagi na brak możliwości porównania.
Oczywiście można też spróbować pokazać jaka byłaby (ewentualna) strata roweru full względem HT na podjeździe.
Ostatnio z przypadku (przepraszam za cytat), ale może ktoś mądrzejszy to skomentuje to kolega Adam sprzedając swoją ramę (full) napisał:
"Jeździ się na niej rewelacyjnie. Kupiłem ją z całym zestawem latem zeszłego roku, jeździłem na niej zaledwie kilka miesięcy, aż teraz żałuję, że tylko tyle, ale w chwili obecnej nie jest mi taki rower potrzebny, bo poszedłem w stronę wyścigów, a tam Hardtail sprawdza się generalnie lepiej".
Nie chcę (i nie jest to absolutnie moim zamiarem) aby prowadzić batalię (czy wywołać jakąś wojnę) w temacie "co lepsze", ale może ktoś mądry i z doświadczeniem (wszak kilka osób mojego bloga czyta) pokusi się o analizę przydatności roweru full w jakże przyziemnym aspekcie maratonów MTB ?
Może są jakieś uwarunkowania których my "totalni amatorzy" nie znamy (lub nie przywiązujemy do nich uwagi) przez które odczucie jazdy na rowerze full w porównaniu do HT wypada "gorzej" przede wszystkim na podjazdach. Nie wiem ... ja sam cały czas się uczę na każdym kroku. W minionym tygodniu dowiedziałem się, że pancerze do linek hamulca i przerzutek są rożne, o różnych budowach i parametrach ... lub chociażby, że kółka przerzutek podlegają wymianie w celu np. poprawienia parametrów działania wspomnianej przerzutki.
Dobra ... wracając do tematu to w tym momencie powtórzyłem jazdę w stronę pierwszego zjazdu. Zapragnąłem odnaleźć swoje picie. Wyjechałem ten podjazd w całości i picia nie znalazłem.  A już mnie w tym miejscu konkretnie suszyło. Później jeszcze wymęczyłem podjazd w kierunku na rozdroże izerskie, raz jeszcze krokusy i kolejny raz Polana Czarownic. Sumarycznie wyszło bardzo fajnie technicznie, w terenie i interesująco w stosunku dystans-przewyższenie.
Cały trening na luzie, w dole drugiej strefy tętna (z reguły jeżdżę na samej górze pierwszej strefy) - czyli o jakieś 1-5 ud/min mniej.
Muszę tak jak dzisiaj pojechać na BA bo tylko taka jazda daje szanse na jego ukończenie.
Niby dzisiaj wyszło 44 km z przewyższeniem 1090 m ... i nadal nie mam wyobrażenia jak na BA ma być prawie codziennie dwa razy tyle w pionie na dystansie jedynie o ok. 15-20 km dłuższym ?
Wynika z tego, że będzie bardzo stromo pod górę i bardzo stromo w dół.  Ogólnie to wolę butować "strome podjazdy" niż ich odpowiedniki znacznie bardziej płaskie.
Dobra ... tyle refleksji na dzisiaj - jutro jakiś tam trening na nowo złożonym rowerku.

Mapka::

3 x good news :)

Środa, 4 czerwca 2014 | dodano: 04.06.2014

Czekałem, czekałem, czekałem i ... na razie się nie doczekałem na ostatnią partię fotek z maratonu w Wałbrzychu, więc mimo wszystko postanowiłem zamknąć ten temat.  Akurat na blogu rozdzielczość fotek jest niska więc nie ma to znaczenia w jakiej rozdzielczości je pozyskam bo i tak będzie to rozdzielczość większa niż potrzebuję. Docelowo na potrzeby albumu papierowego (które robię po każdym sezonie) to musiałbym je zdobyć w znacznie większej rozdzielczości, ale na potrzeby bloga nie. Tak więc komplet zdjęć dostępny we wpisie odnośnie wspomnianego maratonu - tu. Trochę ich tam jest ... .

Druga wiadomość (dla większości nieistotna) to jakimś cudem po raz pierwszy wylądowałem na stronie głównej serwisu www.navime.pl jako jeden z bardziej aktywnych po pierwszych 3-ech dniach czerwca (bez podziału na dyscyplinę).  Jutro pewnie już zniknę więc chociaż pamiątkowo ... :

I co z tego ? - no nic ... ale nie miałem o czym napisać to "se" wymyśliłem na siłę.

No i ostatnia wiadomość dnia dzisiejszego.
Po 1,5-ra miesiąca szukania ramy full w miejsce zdarzenia opisanego tu postanowiłem zastępczo/tymczasowo/dożywotnio itp. itd (czas pokaże) złożyć rower z tego co pozostało.  A że komponenty są z ponadprzeciętnej półki cenowo/jakościowej to szkoda, żeby leżały w nieskończoność w kartonie/piwnicy/garażu i niszczały. Prawdopodobnie nawet w dalekiej przyszłości nie będzie mnie stać na takie koła (z piastami dt swiss 240s), taki amortyzator Fox Talas RLC 100/-120-140 mm czy komplet pozostałego osprzętu Shimano XT/Sram X.9.
Liczyłem na wymianę samej ramy, jednak w praktyce pociągnęło to znacznie większe koszta związane z zakupem ramy, sterów, sztycy, przerzutki przedniej, wymiany linek, pancerzy, kółek przerzutki tylnej i kilka mniej istotnych drobiazgów.
Sumarycznie z pomocą Grzesia, który to wszystko złożył (i go dostarczył) uzyskałem drugi rowerek, który będzie mnie wspierał na trasach tegorocznego BA (przede wszystkim) i maratonach. Wizualnie wszystko jest śliczne, piękne i wyregulowane - na pewno na weekend przetestuję rower w terenie.
Na szybkiego 3 fotki z jakimiś "kondomkami" w tle :

Na dobicie ...

Wtorek, 3 czerwca 2014 | dodano: 03.06.2014

Od jutra zostaję sam z dzieciaczkami więc nie będę miał możliwości na trening. Jeździłem więc ostatnimi dniami codziennie. Dzisiaj już było bardzo ciężko się zmobilizować. Po tętnie też widać, że to już ostatnie moje podrygi.
Ale to dobrze, bo przez najbliższe dwa dni nie będzie mnie ciągnęło na rower i akurat w okolicach weekendu znów powrócę na lokalne trasy.

Mapka:

Termy # 10

Poniedziałek, 2 czerwca 2014 | dodano: 02.06.2014

Pływanie (50 basenów), sauny (sucha, fińska), jacuzzi.

Kategoria inne

Takie sobie, nic istotnego.

Poniedziałek, 2 czerwca 2014 | dodano: 02.06.2014

Troszkę po lesie między Górzyńcem, a Rozdrożem Izerskim i później powrót przez Zakręt Śmierci i Szklarską do domu.
Chciałem też "ukraść" KOM'a z wjazdem na Polanę Czarownic, ale stan nawierzchni po ostatnich powodziach był na jednym odcinku fatalny i zabrakło 48 sekund.  Aczkolwiek 48 sekund to sporo i nie wiem czy w normalnych warunkach bym je w tym miejscu urwał (może z wariantem odpoczynku wcześniej). No nic - popedałowałem troszkę i można wieczorkiem jeszcze basenik pyknąć.

Mapka:

Odebrany KOM

Niedziela, 1 czerwca 2014 | dodano: 01.06.2014

Głównym celem było pojechanie do Przesieki i odebranie KOM'a na jednym uphill'owym odcinku. I tak też się stało.  Planów treningowych konkretnych nie miałem bo też nie wiedziałem o której wyjdę z pracy. (wyszedłem po 13:00, a planowo miałem mieć zajęcia do 18:00).  Treningowo wszystko poszło lepiej niż sądziłem. Prędkość średnia bardzo fajna, klocek w pionie zrobiony, dystans też super. Przyjechałem też mocno zmęczony z łapiącymi skurczami w łydkach czyli obijania się podczas jazdy nie było. Aczkolwiek od minionego maratonu to mam problem z tymi łydkami bo wczoraj było podobnie.
Jedyne co mnie smuci to patrząc na dzisiejszy przejazd i przyrównując go do jakiegokolwiek z etapów BA PRO to jakoś siebie nie widzę wjeżdżającego na metę w inny sposób niż quadem z organizatorem.
Teraz piwko dla relaksu bo jakże inaczej ... .